Tot zeven keer meer respons
Agilitas (vroeger: t-groep) was in België vooral bekend via t-interim en Ascento. De websites van die hr-dienstverleners waren aan een opfrisbeurt toe. Marketing- en communicatiemanager Sven Hubin: "We wilden onze achterstand op dat vlak meteen ombuigen in een voorsprong. Dus kozen we voor volledig nieuwe sites. Én voor een samenwerking met Schrijf.be."
Marketing- en communicatieconsultant Maarten Vanderstappen: "De nieuwe websites hadden een duidelijk doel. Meer bezoekers lokken, die bovendien vaker contact opnemen met onze medewerkers. Dus kozen we voor SEO-webteksten. En dan kom je al snel bij Schrijf.be uit. Dat is in Vlaanderen de topper in SEO-copywriting."
"We vroegen Schrijf.be om de webteksten voor drie sites uit de pen te schudden: t-interim.be, Ascento.be én Opzoeknaartalent.be. Die laatste, nieuwe website bundelt al onze vacatures."
Efficiënte communicatie
Maarten: "Mijn grootste bezorgdheid was onze bedrijfsidentiteit. Een externe copywriter moest die in de teksten stoppen. Niet eenvoudig. Maar de eerste teksten die we ontvingen, zaten meteen goed."
"En dat bleef zo. Ik had altijd rechtstreeks contact met onze copywriter. Zo gingen er geen nuances verloren, wonnen we een hoop tijd, en konden we ideeën uitwisselen over het totale plaatje. Nóg een troef. Want Schrijf.be schrijft niet alleen, het denkt ook met je mee."
Nauwkeurig en snel
Maarten: "Elke tekst wordt nagelezen door een kwaliteitsbewaker én een eindredacteur. Dat geeft gemoedsrust. Maar ik vroeg me af wat de keerzijde was. Zou die werkwijze niet voor vertraging zorgen? Nee, dus. De dubbele controle verliep snel en achter de schermen. Onze strakke deadlines werden telkens gehaald."
Het werkt!
En leverde al dat werk ook iets op? Ja, hoor. Sven: "We kregen intern veel positieve reacties. Zowel op de hoofdzetel als in de kantoren." Maarten: "En ook qua cijfers doen de websites het uitstekend. Sommige pagina’s lokken nu tot zeven keer meer respons uit. Schrijf.be maakt zijn naam in webcopywriting helemaal waar!"